Badár Tomi's Got Talent - Varázslatos út a sikerhez

dsc_5291-2.jpgBadár Tamás már sokunkat elvarázsolt és ezt most a televízió képernyőjén is megtette. Gumiembereket megszégyenítő lazasággal állt színpadra a Hungary’s Got Talent műsorában, ahol minden zsűritagot levett a lábáról. Céljairól, trükkjeiről, a sikerhez vezető útjáról faggattuk őt.

Írta: Keleti Máté

 

 

Mióta bűvészkedsz?

Körülbelül 15 éve foglalkozom bűvészettel. Kaptam néhány kis automata trükköt a nagyszüleimtől meg édesapámtól, amikor még egészen apró voltam, és ez nagyon inspirált. Egy kisgyerek azt szereti csinálni, amiben sikerélménye van és én egész jó visszajelzéseket kaptam, ezért egyre többet foglalkoztam a dologgal. Ami még meghatározó volt, az körülbelül 6-7 éves koromban lehetett, amikor megláttam egy bűvészt a Youtube-on. Egy kártyatrükköt csinált és bár nem árulta el a titkot, nekem mégis sikerült kitalálnom, hogy csinálja. Elkezdtem gyakorolni a mutatványát és napról napra egyre többet foglalkoztam a bűvészettel.

 

Ki vezetett be a bűvészet rejtelmeibe?

Körülbelül két évig tanultam a bűvészkedést autodidakta módon, könyvekből, DVD-ről, internetről. Amikor már feltűnt a szüleimnek, hogy napi több órát foglalkozom ezzel - ami egy 8 éves gyereknél elég ritka -, akkor úgy döntöttünk, hogy érdemes lenne keresni egy tanárt. Ekkor találtam rá arra az emberre, aki az egyik legfontosabb személy az életemben: ő Molnár Gergely és már 13 éve a mesterem. Nemcsak szakmailag, hanem emberileg is nagyon sokat tanultam tőle és amellett, hogy a tanárom, az egyik legjobb barátom is.

 dsc_9451.jpg

Mit találsz nehéznek a bűvészkedésben?

A szó lelki aspektusából semmi nehézség nincs a bűvészetben, mint ahogy semmiben, amit az ember szívből szeret csinálni. Vannak trükkök, amiket technikailag nehéz megvalósítani, ezért rengeteget kell gyakorolni. Mivel azonban én a gyakorlás minden percét élvezem, hiszen nincs benne semmi kötelezettség, ezért ez csak technikai nehézség marad.

 

Miért neveztél a Hungary’s Got Talent-be?

A versenyhelyzet tőlem nem teljesen idegen, szeretem megmérettetni magam időnként. Viszonylag sok nemzetközi versenyen vettem részt az elmúlt 5 évben, bár ezek mind szakmai versenyek voltak, amire egészen másképp kell készülni, mint egy laikusoknak szóló versenyre. Az elmúlt néhány évben már eléggé érett bennem a gondolat, hogy elindulnék egy ilyen típusú tehetségkutatón is, és úgy éreztem, most érkezett el az idő, hogy megpróbáljam.

 

Mi a célod?

Két célom van, amik nem alá-fölérendelt viszonyban állnak, hanem egymást erősítik. Az egyik, hogy minél több ember láthassa azt, amit tudok és ami gyakorlatilag az életem része. A másik cél egy kicsit túlmutat ezen, mégpedig a műfaj népszerűsítése. Ha ma megkérsz valakit, hogy nevezzen meg egy magyar bűvészt, akkor azt mondja, hogy Rodolfo. Rodolfo egy legenda volt Hofihoz hasonlóan. A különbség az, hogy a stand-up meg tudott újulni és a mai generációt meg tudja szólítani, a bűvészetben azonban nem ment végbe ez a folyamat. Jó lenne utat törni egy olyan típusú bűvészetnek, ami a mai kor nézőjét tudja megszólítani a saját nyelvén, és ha ennek a folyamatnak én egy kicsit is részese tudok lenni, akkor már megérte elindulnom a Got Talent-ben.

 

Mi a legbonyolultabb trükköd?

Minden trükk más, minden trükk másképp bonyolult. Vannak trükkök, amikhez egy bizonyos fogást kell hónapokig gyakorolni, hogy az zökkenőmentesen menjen. Más trükköknél az előadásmódra kell fordítani a hangsúlyt.

 

Saját trükkökkel is szoktál készülni?dsc_9454.jpg

Mostanra ez mindennapossá vált. Nagyjából a hatodik év környékén találtam ki az első trükköt. Ez egy viszonylag természetes folyamat. Ha az ember nagyon sok időt tölt el egy bizonyos művészettel, akkor egy idő után a művészet hat rá és megihleti. Egy zongorista is 6-7 év után már meg tud írni egy saját darabot. Ma már a bűvészet gyakorlatilag a lényem része. Bűvész fejjel gondolkozom, ha meglátok egy tárgyat, azon töprengek, hogy lehetne vele trükköt csinálni. Rendszeresen találok ki trükköket álmomban, ami szerintem elég érdekes. Ez azért is furcsa, mert a pontos mechanizmust nem tudom, hogyan születnek meg ezek az ötletek. Egyszerűen csak ott teremnek.

 

Mennyit gyakorolsz egy nap?

Ez nagyon változó. Ha átlagot kéne vonnom, akkor kb. 4-5 órát foglalkozok vele naponta és ez csak a fizikai gyakorlás, erre rájön még az, amikor csak elméletben gondolkozom egy trükk megvalósításáról.

 

Lehet ezzel csajozni?

Szerintem, ha valamit a szó jó értelmében fanatikusan csinálsz, akkor az bejön a csajoknak. A bűvészet nagyon közvetlenné tesz. Megnyitja a kapukat, el lehet hagyni a klasszikus nyitó dumát: “Nem fájt, amikor leestél a mennyországból?”. Elég megpörgetni egy csomag kártyát, hogy megszólítsunk egy lányt, és lássuk be, ezzel azért több esélyünk van.

 

Kerültél már kínos helyzetbe varázslás kapcsán?

Egyszer egy lány, miután mutattam neki egy trükköt, elkérte a kártyáimat. Gyanútlanul odaadtam neki a paklit és hozzátettem : “Nyugodtan megvizsgálhatod!”. Erre ő annyit mondott: “Nem megvizsgálni akarom!”, majd hozzám vágta a csomagot. Azt hiszem, neki nem mutattam több trükköt…

 

Felismernek már az utcán vagy a suliban?

Többen odajöttek gratulálni az utcán, tömegközlekedésen, szórakozóhelyeken és rendszeres kérdéssé vált, hogy ha odaadják az Ipad-jukat, akkor varázsolok-e nekik húszezrest belőle. Az egyetemen is sokan vállon veregettek, nekik azért is különleges ez az egész, mert minden nap átélik, hogy elvarázsolom őket. Az egyetlen közeg, ahol megőrzöm ismeretlenségemet, az néhány elméleti óra, amiken lankadó lelkesedéssel maradok szürke kisegér.

 

Szeretnénk innen is gratulálni a Hungary's Got Talentben nyújtott teljesítményéhez!

 

(A fotókat Pálmány Flóra készítette)