Külker Karrier - Iskolapadból a YouTube-ra


65039916d24f647f621a794cdbca8757.pngÚj rovatunkban olyan fiatalokat mutatunk be, akik köztünk járnak, a Külker padjait koptatják és a jó öreg Mátyásföldi Kreditbánya lelkes munkásai. Ráadásul valami olyan különleges dologgal is foglalkoznak suli mellett, amivel kitűnnek a hétköznapokból és munkájukat látva csak annyit mondunk: „ilyet én is akarok!”

Írta: Cinti

 

Viszkok Fruzsina harmadéves NG-s hallgató a Külkeren és azon szerencsés fiatalok közé tartozik, akik a hobbit egyfajta hivatássá avanzsálták: Breakfast at Fruh című, egyre népszerűbb YouTube-csatornáján az egész ország betekintést nyerhet a lány mindennapjaiba.

Kezdjük mindjárt a legszembetűnőbbel, a névvel! Breakfast at Fruh címen fut a csatornád, ami egyértelműen a nevedből jön. Van ennek valami pontos története?

Ez pont egy-két hete változott át Viszkok Fruzsira. A Breakfast at Fruh egyébként nem volt  túl tudatos névválasztás. Audrey Hepburn filmjeit nagyon imádom, az egyik kedvencem tőle a Breakfast at Tiffany’s, és egy hirtelen ötlettől vezérelve Breakfast at Fruh néven regisztráltam be a blogomat. Akkor még nem gondoltam, hogy ez a hobbi ilyen sokáig fog tartani, és valami komollyá nőheti ki magát. A jövőben mindenképp a saját nevemet szeretném használni, a Breakfast at Fruh-t már kinőttem, abszolút nem tükröz engem.

Mióta készítesz  videókat? Mi/ki inspirált Téged abban, hogy kipróbáld ezt a hobbit?

Két éve indítottam el a csatornámat, miután már három éve blogoltam. 17 évesen kezdtem el érdeklődni a szépségápolás iránt, ekkor fedeztem fel Dulce Candy videóit YouTube-on. Ő volt az, akire elsőként feliratkoztam. Hihetetlennek tartottam, hogy a sminkkel milyen csodákat lehet művelni, és a személyisége is nagyon megkapó volt számomra. Ő azóta is nagy példaképem, csodás utat járt be.

Mennyire veszed észre az utcán/suliban, hogy egyre ismertebbé válsz a videóiddal? Gyakorlatilag a semmiből indultál és mára már több, mint 72 000 feliratkozód van.

Nagyon fura érzés, hogy egyre többen odajönnek hozzám, és közös képet kérnek. Ez mindig jól esik, de nehéz is kezelnem, eléggé zavarban szoktam lenni. Persze ez közben egyfajta elismerés is, így örülök a dolognak.

Kerültél kínos szituációba emiatt? Akár órán, tanár előtt.

A legfurcsább eset az volt, amikor egy lány felismert a buszon, és sírni kezdett. (Remélem örömében.) Próbáltam beszélgetni vele, de nem igazán sikerült szóra bírnom. Bízom benne, hogy összességében jó emlékként fog visszagondolni az esetre.  Kifejezetten negatív tapasztalatom pedig nem volt még, általában jól szokott elsülni, amikor felismer valaki.

Na és fiúktól is kapsz visszajelzéseket?

Igen! És ezen mindig nagyon meglepődöm!  Általában előre leszögezik, hogy a téma nem igazán érdekli őket, de szeretik hallgatni a hangomat, és a videóim vidám hangulatát.

Nagyjából milyen korosztály nézi a videóidat? Én már sokszor gondolkoztam ezen, de szerintem elég széles spektrumon mozog ez a szám tekintve, hogy a divat és a smink fiataltól idősebb nőket is érint.

A 18-24 éves korosztály teszi ki a nézőim legnagyobb részét, kommentelni az ennél fiatalabbak szoktak igen aktívan. Érdeklődési kört tekintve szerintem is nagyon széles a célcsoport, de a YouTube ilyen szempontból még egy nem túl ismert platform, legalábbis a magyarok körében egész biztosan nem.

A sminkkel és ruhákkal csak javítani tudjuk adottságainkat, kiemelni előnyös oldalunkat.  Te gondolkoztál már valaha, hogy véglegesen tökéletesíts magadon valamit? Bevállalnál műtétet?

A plasztikai műtétek világa sosem vonzott túlságosan, és nincs is magamon olyan dolog, amit ilyen drasztikusan szeretnék megváltoztatni, abszolút az önelfogadás pártján állok.

Mostani számunkban sok anyagban érintjük a tökéletességet. Mit jelent számodra a tökéletesség?

Én mindenben elég maximalista vagyok, és próbálok a tökéletesre törekedni, úgy, hogy közben tisztában vagyok vele, hogy ez egy nem létező dolog. Mindig van hova fejlődni, és én is igyekszem mindig nagyobb célokat kitűzni magam elé. Külső szempontjából pedig ez pláne nem létezik. Szokásos klisé tudom, de abszolút azt vallom, hogy elsősorban magunkat fogadjuk el, és ne a külső ideáloknak akarjunk megfelelni.

A szerkesztőségben szóba jöttek a tökéletesen időtálló ikonikus darabok, mint például a Chanel 5. vagy a pilótaszemüveg. De sorolhatnánk ide színészeket vagy énekeseket is. Neked mi/ki jelenti ezt az örök etalont?

A korábban már említett Audrey Hepburn számomra abszolút egy örök ideál. Gyakorlatilag mindent tökéletesnek és teljesen időtállónak találok rajta. A stílusérzéke mindig elkápráztat.

A hobbid eléggé eltér a Külkeren tanultaktól. Tervezed, hogy az esztétikai vonalon haladj tovább? Milyen számodra így huszonéves fejjel a tökéletes karrier?

Sminkesként, fodrászként stb. abszolút nem tudom elképzelni magamat. Abban, amit csinálok, kifejezetten a kreatív megvalósítás részt szeretem a legjobban, mint a forgatás, vágás.
Szívesen maradnék az online média területén még nagyon sokáig. Szerencsére egyre több cég is észreveszi az internetben rejlő lehetőségeket, és a blogger/vlogger társadalomnak is kezd kicsit nagyobb szerep jutni. A tökéletes karrier az lenne számomra, ha a Külker után ezzel foglalkozhatnék teljes állásban, szerencsére ebbe az irányba is halad a csatornám.

Na ugye, hogy Te is azonnal kedvet kaptál egy saját csatornához?!